Pojawienie się internetu na masową skalę stanowiło przełom w prowadzeniu biznesu. Aby dotrzeć do klienta nie trzeba zamawiać drogich reklam w telewizji, czy w radio. Badania preferencji konsumentów pokazują, że klienci coraz mniej czasu spędzają przed telewizorem, a radia słuchają najczęściej podczas jazdy samochodem. Zwiększa się czas korzystania z internetu. Ludzie przeglądają globalną sieć prywatnie i służbowo. Ma to olbrzymie znaczenie dla prowadzenia działalności gospodarczej, ponieważ największe profity przynosi reklama w internecie i wysoka pozycja w wyszukiwarce Google, którą może zapewnić tylko pozycjonowanie stron.
Sukces na wyciągnięcie ręki
Internet to metaforyczne „centrum dowodzenia światem”. Jest tutaj wszystko, czego szuka odbiorca: informacje, wiedza, muzyka, film, towar i usługi wszelkiego rodzaju, portale społecznościowe. Do tego jest to narzędzie bardzo proste w obsłudze. Wystarczy wpisać szukaną frazę i wyszukiwarka wyświetli zasoby internetowe w danym temacie. Dzięki temu osiągnięcie sukcesu w prowadzeniu biznesu jest na wyciągnięcie ręki – klient pojawia się sam, a jedyne, co musi zrobić przedsiębiorca to dać się znaleźć i zatrzymać użytkownika. Pozycjonowanie Opole to najskuteczniejszy sposób prowadzenia kampanii marketingowej w sieci, ponieważ pozwala piąć się w górę wyszukiwarki Google, co zwiększa częstotliwość kliknięć na stronę. Zainteresowany klient klika w link, ogląda stronę i podejmuje decyzję o skorzystaniu lub zignorowaniu danej oferty. Działania reklamowe i układ strony muszą być dostosowane do potrzeb użytkowników.
Magia słowa
Język ma ogromny wpływ na postrzeganie świata. W języku odbijają się ludzkie emocje, historia danego społeczeństwa i jego potrzeby. Podobnie jest w przypadku wyszukiwarki Google. Wpisywane frazy tworzą „ranking” najchętniej wybieranych słów z danej tematyki i są narzędziem pozycjonowania stron. Tylko witryna, która mająca wysoką pozycję w wyszukiwarce, ma szansę na duże zainteresowanie internatów. Użytkownicy wpisują słowa kluczowe, które precyzyjnie określają obiekt zainteresowań.
Wybór słów kluczowych
Aby pozycja w wyszukiwarkach była wyższa, to przedsiębiorstwo powinno dokładnie określić zbiór fraz kluczowych związanych z profilem działalności firmy.
Przy dobieraniu słów kluczowych trzeba wybierać wyrazy określające markę, terminy ogólne i synonimy oraz wszystkie formy fleksyjne ( z odmiany). Wybór odpowiednich słów jest podstawą w pozycjonowaniu stron. Sprawdza się strategia korzystania z popularnych słów kluczowych.
Pozycjonowanie stron zwiększa ruch na stronie i buduje zaufanie internautów do marki. Im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym popularniejsza strona i lepsze obroty z działalności. Marketingowcy polecają prowadzenie bloga firmowego, którego zadaniem jest podtrzymać zainteresowanie odbiorców stroną internetową. Bardzo ważne są regularne wpisy na blogu, opisujące nowości, asortyment, czy wykorzystanie danego towaru, np.: lustra do aranżacji łazienki.