Wydawać by się mogło, że tworzenie, promocja i sprzedaż muzyki w Internecie jeszcze nigdy nie były tak proste, jak teraz. W końcu mamy dostęp do różnych narzędzi, które znacznie ułatwiają te procesy. Z drugiej strony przestrzeń wirtualna każdego dnia „atakowana” jest niezliczoną ilością treści, gdzie jedne zastępują drugie i trudno utrzymać się na powierzchni nawet z czymś naprawdę wartościowym przez dłuższą chwilę i bez dodatkowego wsparcia kogoś z zewnątrz. Kogoś, kto wie, że zarabianie na muzyce to przede wszystkim ogrom pracy, determinacja, właściwi ludzie i łut szczęścia.
Potencjał Internetu
Miliony ludzi potrafią każdego dnia odwiedzić interesującą ich stronę, a przestrzeń wirtualna jest na tyle bogata, że niemal każdy znajdzie w niej coś dla siebie. Nie inaczej jest w przypadku portali streamingowych, które umożliwiają promocję i sprzedaż muzyki w Internecie. Dotarcie do potencjalnych odbiorców zależy od tego, jak zaprezentujemy im swoją twórczość. To pierwsze wrażenie można zrobić jednak tylko raz i to, jaki efekt wywoła, może rzutować na dalsze etapy naszej drogi muzycznej.
Jak promować własną twórczość w sieci?
Zarabianie na muzyce nie polega tylko na stworzeniu dobrego materiału. To początek długiej drogi, którą trzeba przejść, by móc osiągnąć upragniony cel. Oczywiście wiele kanałów social media świetnie nadaje się do marketingu w sieci (także promocji muzyki), jednak najpierw dobrze by było, aby nasze utwory znalazły się na konkretnych playlistach na platformach streamingowych. Wówczas sprzedaż muzyki w Internecie stanie się łatwiejsza, gdyż w ten sposób możemy zachęcić do słuchania naszych utworów i ich udostępniania. Nie bez znaczenia jest przy tym możliwość podjęcia współpracy z kimś, kto pomoże nam w podejmowaniu działań marketingowych.
Dlaczego warto zdecydować się na współpracę?
Działania w pojedynkę wymagają wiele wysiłku i czasu, a pomimo tego nie zawsze kończą się tak, jak byśmy tego chcieli. Warto więc postawić na współpracę z kimś, kto pomoże nam w skutecznych działaniach marketingowych. Mowa tu o agregatorze treści cyfrowych. Decydując się na współpracę, możemy liczyć nie tylko na promocję w sieci, ale także na:
– dystrybucję treści (zadbanie o to, by materiał był jak najlepszy jakościowo, znalazł się na wszystkich, najpopularniejszych kanałach streamingowych, kluczowa jest tu także pomoc w prowadzeniu kont),
– optymalizację (zadbanie o treści zgodne z algorytmami i w związku z tym dotarcie do jak najszerszego grona potencjalnych odbiorców).